ثبت نام در رویدادها

معرفی کمیته ها

رتبه بندی ورزش های الکترونیک ایران


پایگاه های خبری مرتبط









حامیان معنوی


شبکه های اجتماعی

صحبت‌های سازندگان Spider-Man درمورد فرآیند ساخت لباس‌های مردعنکبوتی

Bike
با توجه به اخباری که به تازگی از بازی جدید اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) یعنی Spider-Man منتشر شده‌، یکی از چیزهایی که توجه مردم را به خود جلب کرده این است که بازیکنان قادر خواهند بود تا لباس‌های مختلفی از شخصیت مرد عنکبوتی در این بازی را بر تن کنند. تمام لباس‌های موجود در بازی را می‌توان آزاد کرد، مانند لباس اسپایدر پانک (Spider-Punk) که هواداران زیادی دارد و نظر مردم را به خود جلب کرده است. با اینکه این لباس‌ها برای طرفداران این بازی بسیار خوب و ارزشمند هستند ولی ایجاد آن‌ها در بازی برای سازندگان کار طاقت فرسایی بوده است.



Xavier Coelho-Kostolny طراح سه بعدی استودیو اینسومنیاک گیمز به تازگی در توئیتر، اطلاعاتی را در رابطه با فرآیند ایجاد لباس‌های مرد عنکبوتی در این بازی و از مراحلی که آن‌ها برای ایجاد این لباس‌ها باید طی کنند، منتشر کرده است. این فرآیند با فرستادن ایده‌هایی از لباس‌هایی که قرار است در این بازی بکار گرفته شوند به سوی مارول آغاز می‌شود، جایی که حق انتشار تمام چیزهای موجود در آرک داستانی دنیای عنکبوتی (Spider-Verse) را در اختیار دارد. پس از آن به مرحله طراحی می‌رود.

در این مرحله، آن‌ها به نظرات که برای هر چیزی که در طراحی لازم است، گوش می‌دهند. مانند “دکمه‌های جلیقه لباس اسپایدرپانک، یا باقی چیزها مانند خطر سفید در ناحیه قرمز لباس اسپایدر پانک.” هنگامی که طراحی در نهایت تایید شد، تیم به سمت سه بعدی کردن طراحی حرکت می‌کند، که بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. این یک فرآیند “تکرار و بازخورد” است که می‌تواند هفته ها طول بکشد و بخش‌های بیشتری از آن نیز وجود دارد.

Coelho-Kostolny می‌گوید:

“بیشتر کار من ساخت چیزهایی است که می‌تواند شبیه یک عروسک باشد. کارگردان فنی شخصیت استودیو اینسومنیاک گیمز سرجیو سایکس وظیفه دارد تا مطمئن شود که عروسک ساخته شده دارای یک اسکلت داخلی با استخوان ها و ابزارهای مختلفی باشد که تیم انیمیشن بتواند با استفاده از آن دویدن، پریدن و ضربه زدن مرد عنکبوتی به دشمنان را بسازد. “

“مشکل ساختن این عروسک‌ها این است که عضلات ندارند، بنابراین شما بعضی وقت‌ها نیاز دارید تا مطمئن شوید که چیزهایی مانند خم شدن زانوها مانند خم کردن یک نی بنظر نرسند. این جایی است که دستیار طراح شخصیت مارکو ویالالپاندو (Marco Vilallpando) وارد کار می‌شود. او حالت‌های خاصی را ایجاد می‌کند که آن را بصورت طبیعی نشان می‌دهد.”

پس از آن، مدل شخصیت به تیمی که مسئولیت ساخت انیمیشن ها را دارد واگذار می‌شود و بعد از آن، کار بر روی آن ادامه می‌یابد سپس برای کارهایی مانند طراحی ماموریت و طراحی مبارزه به اجرا در می‌آید تا مطمئن شوند که لباس به درستی در همه این موارد اجرا می‌شود.پس از آن، سازندگان رابط کاربری را بررسی می‌کنند، که ببینند بازیکنان چگونه این لباس‌ها را در منو می‌بینند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. پس از آن روند به مرحله نهایی منتقل می‌شود یعنی تیم بازاریابی مارول جایی که آن‌ها از این لباس ها تبلیغ می‌کنند.

Coelho-Kostolny ادامه می‌دهد:

“بیش از ۲۰۰ نفر در استودیو اینسومنیاک گیمز و صدها نفر خارج از استودیو در تیم‌های QA (تیمی که مشکلات بازی را برطرف می‌کند)، تست کنندگان، متخصصین بازاریابی و چندین نفر دیگر که به ما در ساخت چیزهایی که در بازی می‌سازیم، کمک می‌کنند، مشغول به کارند. و همه این مراحل برای اطمینان از یک چیز مانند لباس اسپایدر پانک صورت می‌گیرد.”

این مراحل برای تیم سازنده بسیار طاقت فرسا و خسته کننده است. چیزی که بازیکنان آن را یک چیز ساده به شمار می‎برند، چنین مراحل طولانی را طی می‌کند.

بازی Spider-Man در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ (۷ سپتامبر ۲۰۱۸) برای کنسول پلی‌استیشن ۴ با سه نسخه متفاوت یعنی دیجیتال دیلاکس، نسخه معمولی و نسخه کالکتر عرضه می‌شود.


اخبار مرتبط