ثبت نام در رویدادها

معرفی کمیته ها

رتبه بندی ورزش های الکترونیک ایران


پایگاه های خبری مرتبط









حامیان معنوی


شبکه های اجتماعی

گزارش مالی یوبی‌سافت | بهترین فروش عناوین این شرکت روی پلی‎‌استیشن ۴

Bike
اخیراً یوبی‌ سافت نتایج مالی خود در سه ماهه سوم از سال مالی جاری (که در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ پایان یافته) را در کنفرانسی به اشتراک گذاشته و در ادامه مطلب قصد داریم تا آن را به صورت کامل بررسی کنیم.



باز هم پلی اسیتشن ۴ توانسته بهترین پلتفرم برای عناوین یوبی سافت باشد و عناوین این شرکت توانسته‎‌اند روی این پلتفرم بهترین فروش را تجربه کنند. البته، در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال پیش فروش محصولات یوبی سافت روی پلی استیشن ۴ افتی کوچک داشته ولی در قیاس با سه ماهه دوم سال ماری جاری، فروش محصولات یوبی سافت روی پلی استیشن ۴ رشدی ۱۳ درصدی را داشته است. فروش محصولات این شرکت روی اکس باکس وان نیز نسبت به سه ماهه قبلی، رشدی ۵ درصدی داشته که دلیل آن را می‌توان به عرضه اکس باکس وان اکس و پشتیبانی تمام و کمال بزرگ‌ترین بازی یوبی سافت در سال ۲۰۱۷ یعنی Assassin’s Creed Origins از این کنسول ربط داد. البته فروش محصولات این شرکت روی نینتندو سوییچ کاهش یافته که دلیل آن عدم عرضه عنوانی بزرگ از سوی یوبی سافت روی این کنسول است. قبلاً به خاطر وجود یک بازی بزرگ به نام Mario + Rabbids Kingdom Battle فروش محصولات یوبی‌ سافت روی نینتندو سوییچ بیشتر بود. همچنین از نظر جغرافیایی، بیشترین فروش محصولات یوبی سافت در آمریکای شمالی بوده و سپس اروپا و دیگر نقاط جهان قرار گرفته‌ است.

فروش محصولات یوبی سافت بر اساس پلتفرم

فروش محصولات یوبی سافت بر اساس منطقه عرضه

وس گیلموت (Yves Guillemot)، مدیر عامل یوبی سافت طی یک بیانیه به توضیح موقعیت و عملکرد این شرکت بین ماه‌های اکتبر و دسامبر سال ۲۰۱۷ پرداخت:

“سه ماهه سوم بسیار قدرتمند ما از دو جهت گام‌های بسیار بلندی را برداشت. در وهله اول، عملیات‌های زنده عناوین ما به طور منظم در حال رشد بوده است. این هم به فروش دیجیتالی محصولات کمک کرده و هم به فروش محصولات قدیمی، که در هر دو زمینه شاهد جا به جا شدن رکوردها در این سه ماهه بوده‌ایم. در وهله دوم، سودآوری متمادی (پرداخت‌های درون برنامه‌ای) محصولات جدید ما بسیار مثبت بوده و این ما را به وجد آورده است. با گذاشتن وقت بیشتر برای توسعه بازی‌هایمان، توانستیم تا از ماه آگوست به بعد ۳ بازی با بالاترین کیفیت به بازار عرضه کنیم که شامل بازگشت طوفانی Assassin’s Creed هم بود.


این موفقیت‌ها اثبات کرد که استراتژی‌های متغیر ما در مورد تزریق سرمایه به صورت طولانی مدت به تیم‌های با استعدادمان و مدل همکاری بین چند استودیوی ما در حال جواب دادن است. این استراتژی ما را قادر می‌سازد تا بلاک باسترهای باکیفیت را به ارمغان بیاوریم و در همین حین، اجتماع بازیکنان ما با بروزرسانی‌های اصلی و معمول سرگرم [به عناوین مختلف] بمانند. بنابراین، یوبی سافت دقیقاً در مسیر رسیدن به اهدافش در سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ و ۲۰۱۸-۲۰۱۹ قرار دارد.”


سپس همچنین در مورد سرخط برخی از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت در سه ماهه مورد بحث صحبت شد. این شرکت توانست تا از بزرگ‎ترین فرنچایزهایش سود خوبی کسب کند که در صدر آن‌ها شاهد Assassin’s Creed Origins هستیم. همچنین بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle هم توانسته به پرفروش‌ترین بازی ترد پارتی کنسول نینتندو سوییچ بدل شود.


۷۲۵ میلیون یورو فروش،  ۳۶٫۸ درصد افزایش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال مالی قبلی، رد شدن از مرز انتظارات یوبی سافت که برابر با ۷۰۰ میلیون یورو بوده است.  در ابتدا، این هدف گذاری این شرکت روی ۶۳۰ میلیون یورو بود که سپس به ۷۰۰ میلیون یورو افزایش داده شد.


عملکرد عالی این عناوین:


Assassin’s Creed Origins


میزان ساعتی که بازیکنان درگیر این بازی شده‌اند دو برابر انتظارات ناشر بوده است

سومین بازی پرفروش سال ۲۰۱۷ در EMEA

اجتماع بازیکنان مربوط به عناوین Tom Clancy: شصت میلیون بازیکن منحصر به فرد


Ghost Recon Wildlands: هفتمین بازی پرفروش ۲۰۱۷ از نگاه EMEA و دهمین بازی پرفروش ۲۰۱۷ از نگاه NCSA


مسابقات esport بازی Rainbow Six Siege: اضافه شدن تیم‌های جهانی و محبوبی چون Evil Geniuses – Team Liquid – FaZe Clan – Counter Logic Gaming  به جمع Pro League


The Division: پس از بروزرسانی شماره ۱٫۸ بازیکنان دوبرابر سابق درگیر این بازی شده‌اند


نینتندو سوییچ: یوبی سافت بهترین ناشر ترد پارتی برای این کنسول بوده است، چرا که بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle تبدیل به پرفروش‎ترین بازی ترد پارتی این کنسول شده است.


For Honor: پنجمین بازی پربازدید جدید در توییچ در سال ۲۰۱۷


گوشی‌های هوشمند: ۷۵٫۶ درصد رشد و همکاری با برخی شرکت‌های بزرگ مثل کچ اپ (Ketchapp) و تنسنت (Tencent) در چین.


پیشرفت بسیار بالا در زمینه فروش دیجیتالی (در دوره ۹ ماهه)

با رشد بالای ۷۵ درصدی در زمینه فروش دیجیتال مجموع فروش دیجیتال به ۶۷۰٫۳ میلیون یورو رسیده است (که در کل، ۵۶٫۳ درصد از فروش کلی است در حالی که سال گذشته ۴۷٫۲ درصد از مجموع فروش دیجیتالی بود)”


به هر حال به نظر یوبی سافت سه ماهه خوبی را پشت سر گذاشته و سومین سه ماهه از سال مالی جاری برای آنان بسیار خوش یمن و سودآور بوده است. باید مدتی دیگر صبر کرد و دید که در پایان سه ماهه چهارم سال مالی جاری، این شرکت چگونه عمل خواهد کرد و عملکرد آن به صورت کلی در سال مالی چگونه بوده است.


منبع : گیمفا


اخبار مرتبط